DEL 1:
De store megatrendene
Verdensbildet endrer seg. Noe kommer snikende på deg. Andre ganger skjer ting raskt og voldsomt. Hvilke trender er mest sentrale for våre fag nå? Hvordan påvirker disse måten vi jobber og lever på?
DEL 2:
Når teknologi gjør livet bedre
Hvordan gjorde vi det egentlig før?
Vi satt ved telefonbordet i gangen og ventet på at legen skulle ringe. Vi måtte ta bena/bilen/bussen fatt og reise fra butikk til butikk for å finne akkurat det vi var på jakt etter. Var du ikke klar foran TVen da Friends-episoden ble vist? Synd for deg!
Teknologi gjør livet enklere og mer friksjonsfritt, og i denne delen av programmet skal vi se på løsninger som virkelig bidrar positivt til folks hverdag og samfunnet rundt oss.
Vi satt ved telefonbordet i gangen og ventet på at legen skulle ringe. Vi måtte ta bena/bilen/bussen fatt og reise fra butikk til butikk for å finne akkurat det vi var på jakt etter. Var du ikke klar foran TVen da Friends-episoden ble vist? Synd for deg!
Teknologi gjør livet enklere og mer friksjonsfritt, og i denne delen av programmet skal vi se på løsninger som virkelig bidrar positivt til folks hverdag og samfunnet rundt oss.
DEL 3:
Varme forbindelser i en kald, digital verden
Vi sjekker hverandre opp på skjerm, vi studerer, tar møter, trener og besøker legen på skjerm. Vi lever store deler av livene våre i mobilen – uten å møte dem vi kommuniserer med.
Må man møte folk av kjøtt og blod, ansikt til ansikt, for å oppleve fellesskap og meningsfulle relasjoner? Det er delte meninger blant dem som skal på scenen.
Lær om hvordan du kan forsterke lojalitet til merkevaren når det meste foregår digitalt. Hvordan du med små, kreative knepp kan legge til menneskelig sensorer i interaksjonene på nett, som bygger relasjon.
Må man møte folk av kjøtt og blod, ansikt til ansikt, for å oppleve fellesskap og meningsfulle relasjoner? Det er delte meninger blant dem som skal på scenen.
Lær om hvordan du kan forsterke lojalitet til merkevaren når det meste foregår digitalt. Hvordan du med små, kreative knepp kan legge til menneskelig sensorer i interaksjonene på nett, som bygger relasjon.
DEL 4:
Når verdiene dine står på spill
Hvor går grensen mellom å påvirke og manipulere?
Som utvikler, designer og markedsfører har du makt til å påvirke små og store valg i folks liv. I hvilken grad skal du og jeg ta ansvar for at kundens higen etter dopamin-rushet fra scrolling og nettshopping kan ta overhånd?
I denne bolken må du svare: Hvordan velger du å forholde deg til etiske dilemmaer som du møter på jobb? Hva er innafor? Hva er for drøyt?
Som utvikler, designer og markedsfører har du makt til å påvirke små og store valg i folks liv. I hvilken grad skal du og jeg ta ansvar for at kundens higen etter dopamin-rushet fra scrolling og nettshopping kan ta overhånd?
I denne bolken må du svare: Hvordan velger du å forholde deg til etiske dilemmaer som du møter på jobb? Hva er innafor? Hva er for drøyt?